piątek, 20 lutego 2015

20.02.15

Witam,
Dnie są coraz dłuższe i ogólnie przyjemniej się człowiekowi żyje, gdy za oknem słonce przyświeca. Ostatnio nawet podczas bezchmurnej nocy pięknie nawoływał samiec puszczyka.
Bananowce, które przeżyły zimę wyglądają całkiem zdrowo.
Dałem do cieplejszego pokoju nibypień musa red dwarf i musa orinoco, aby się wybudziły. Zaś z kłaczy mam nadal nadzieję, że wypuszczą mi odrosty moje banany, którym padły nibypnie. 

Ensete v. maurelli i musa basjoo nadal są w piwnicy i będą w niej do kwietnia
Musa dwarf orinoco wznowił wzrost (na gorze), na dole jest musa acuminata "dwarf cavendish "ze swoimi odrostami. Zastanawiam się dlaczego jej liście są tak jasne, czy to wina jakiś niedoborów?
Zbliżenie na odrosty musa ac. "dwarf cavendish"
Musiałem źle pozbyć się merystemu z ensete ventricosum i odnowiło mi jedną roślinę. Chociaż i to jest dobra wiadomość, aniżeli miałbym stracić ventricosum całkowicie.
Musa acuminata sumatrana rośnie ładnie i całą zimę miała przebarwienia.

Musa helen's hybrid rośnie już dobrze, choć musiałem zimą go nieco obciąć.
Musa acuminata "super dwarf cavendish"
Musa manzano wypuściło w ciągu miesiąca już dwa licie, a stoi na północnej ekspozycji.
Moje "ćwiartkowe" maurelli już sporo podrosło.
Musa "siam ruby" rośnie powoli, ale bezproblemowo.

A do z drugiej ćwiartki maurelli  : )

2 komentarze:

  1. Bardzo dobrze rosną u Ciebie roślinki :) za chwilę będziesz miał małe przedszkole z e.v. maurelli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, już chyba najgorsze za nami. Mam nadzieje, że to co mi padło zimą to wypuści odrosty jeszcze... No, maurelli z dnia na dzień dochodzi kolejnych, zobaczymy, co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń